Hvordan påvirker tilbud dit ROAS-mål?

Når din webshop tilbyder rabatter på alle produkter eller på bestemte kategorier og brands, skal I hæve jeres respektive ROAS-mål for at opretholde dækningen.

Mange bliver overraskede over, hvor meget ROAS-målet skal hæves!

Derfor har jeg lavet fire eksempler med omkostningsniveauer på 50%, 60%, 70% og 75%, der viser det minimale ROAS-mål uden rabat, med 15% rabat og med 25% rabat.

Hvis din målsætning er at tjene penge, skal I sikre, at I ligger over ROAS-målet.

Det skal dog siges, at der er eksempler på, hvor det kan give mening at gå under målet, f.eks.:

  1. Introduktion af en ny produktlinje med det formål at øge kendskabet
  2. Opbygning af din kundedatabase med henblik på mersalg
  3. Omsætning af overskydende lager.

Har du spørgsmål, skal du være velkommen til at kontakte mig på rko@conversio.dk.


Dato:

Af

Tags: